Chevrolet Camaro
První Camaro mělo konkurovat hlavně vozu Ford Mustang, jehož úspěchu ale nikdy nedosáhlo. Bylo vyrobeno 230 799 kusů. Nebyl to ale ryze sportovní vůz jako Chevrolet Corvette, byl dodáván jako 4-místné coupé nebo kabriolet. Vůz měl samonosnou karoserii a velký výběr motorů. Na výběr byly 2 šestiválce(3768 ccm a 4094 cm³) a 6 vidlicových osmiválců (od 5354 cm³ do 6489 cm³). Dodávaly se 3 převodovky - třístupňová s pákou pod volantem, čtyřstupňová s pákou na podlaze nebo automatická. Jen málo vozů mělo sportovní SS-package se zesíleným předním odpružením, dvojitým výfukem, koly 15x7 a motorem o výkonu 257,4 kW. Stejnou výrobní platformu (avšak odlišné motorizace a drobné designové změny karoserie) sdílel i Pontiac Firebird. Druhá generace byla větší (modelový rok 1978-81 dokonce největší v historii) a změnil se i její styl. Z počátku byl dále zvyšován výkon u nejostřejších verzí, od roku 1973 se ovšem začala projevovat ropná krize a spolu s ní přišla i nutnost snižování spotřeby a emisí. Přestaly se vyrábět automobily s velkoobjemovými motory (tzv. Big-Block) a u menších osmiválců byl postupně snižován výkon. Přesto se automobil stal vzezřením více sportovním hlavně díky tvarům karoserie, které byly více aerodynamické. Camaro druhé generace bylo i prvním vozem hlavního hrdiny ve filmu Transformers. Od roku 1982 byl opět výrazně změněn vzhled automobilu - oblé tvary ustoupily tehdy modernějším hranatým. Vůbec poprvé se objevil v nabídce motorů řadový čtyřválec 2500 cm³, dále pak vidlicový šestiválec 2800 cm³ a 2 osmiválce. Vidlicový osmiválec měl objem 4998 cm³, rozvod OHV a výkon 142 kW. Převodovka pětistupňová. Vpředu nezávislé zavěšení kol Mc Pherson, vzadu tuhá náprava s vinutými pružinami. Maximální rychlost 205 km/h, průměrná spotřeba 17 litrů na 100 km Čtvrtá generace se snažila navázat na odkaz první generace. K dispozici byla jako kupé nebo kabriolet. Z pohoných jednotek byly na výběr vidlicové šestiválce a osmiválce LT1 . V roce 1998 prošel model faceliftem a k motorům přibyl další typ pocházející z modelu Corvette C5 LS1. V roce 2002 byla výtroba ukončena bez přímého nástupce. V roce 2006 byl představen koncept nové generace vozu Chevrolet Camaro. Vzhled automobilu je inspirován první generací a to nejen zevnějškem ale i interiérem. Výroba tohoto modelu byla zahájena na přelomu roků 2008-2009. V současné době je v prodeji několik verzí lišících se výbavou a motorizací. V nabídce motorizací lze nalézt motory V6 o výkonu 304 koní nebo silnější osmiválec o výkonu 426 koní. Všechny varianty vozu používají náhon pouze zadních kol. Brzy po vypuštění na americký trh se podařilo překonat prodeje modelů od tradičních konkurenčních výrobců - Ford Mustang a Dodge Challenger . V roce 2011 se plánují pro uvedení do prodeje modely cabrio a Z28 (vrcholná výkonová varianta).První generace 1967 - 1970
Druhá generace 1970 - 1981
Třetí generace 1982 - 1993
Čtvrtá generace 1993 - 2002
Pátá generace 2009