Jdi na obsah Jdi na menu
 


Chevrolet Corvette

 První generace-C1 (1953-1962) 

1954 Corvette kabriolet 
První generace Corvette byla představena koncem 
Modelový rok 1953 a skončila v roce 1962. Často označované jako 
"solid-náprava" modely, protože nezávislé zadní 
pozastavení neměl premiéru až v roce 1963 Sting Ray. 300 
ruka-postavený polo bílé Corvette kabrioletů byly vyrobeny 
pro 1953 modelového roku, což je nejvzácnější a nejvíce 
hledal po všech Corvetty. 1955 nabídl model 
265 cu v (4,34 L) V8 motor jako možnost, ale 
Prvních sedm z výrobní linky představoval standard 
"Blue Flame" Inline-6. Původ Chevrolet Nomad 
byl dva-dveře vozu koncept postavený z 1954 
Corvette. 
Nový subjekt byl představen v roce 1956 pro model představovat 
nová "tvář" a strana zátoky, přičemž zadní světlo ploutve byly pryč. 
Volitelný systém vstřikování paliva byl k dispozici v 
Uprostřed roku 1957 modelového roku. To byl jeden z 
první masově vyráběné motory-v historii dosáhnout 1 koní 
(0,75 kW) na krychlový palec (16,4 ccm) a Chevrolet 
reklamní agentura používá "jeden hp na krychlový palec" slogan 
pro reklamu 283 koní (211 kW) 283 cu v (4,64 L) 
Malý-blok motoru. Další možnosti včetně elektrické ovládání oken 
(1956), hydraulicky ovládaná převodovka moc nahoru 
(1956), čtyři rychlostní manuální převodovkou (pozdní 1957), a 
těžkých brzdy a odpružení (1957). 

 
 

1960 Corvette kabriolet 
Corvette 1958 obdržel tělo a interiér osvěžení 
včetně delší přední světlomety s quad, tlumič 
ukončení koncovky výfuku, a nový volant a 
přístrojová deska se všemi kalibry namontované přímo před 
řidiče. Exkluzivní z roku 1958, model byl kapucí žaluzií 
a dvojče kufru bidla. 1959-1960 modelové roky jen málo 
změny, s výjimkou snížení množství tělesného chrom a více 
výkonným motorem nabídky. 
Pro roce 1961, byla provedena kompletní redesign na zadní 
auto, "kachní ocas" se čtyřmi kolem světel. Světlo 
zacházení by i nadále pro všechny následující modelový rok 
Korvety. V roce 1962, Chevrolet 283 cu v (4,64 L) 
Malý-blok byl zvětšen na 327 cu v (5,36 L) a 
produkoval maximální délce 340 koní (250 kW), takže je 
nejrychlejší C1 generace. 1962 byl minulý rok pro 
zábal kolem čelního skla, pevná zadní náprava, a 
kabriolet-jen karoserie. Víko kufru a exponované 
světlomety se neobjevilo mnoho desítek let. 
[Editovat] Druhá generace-C2 (1963-1967) 
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C2) 


1963 Corvette Sting Ray Coupe 
Druhá generace Corvette jen roky střední- 
byl navržen Larry Shinoda s hlavní inspirace z 
předchozí pojetí designu s názvem "Q Corvette" tím, že 
Peter Brock a Chuck Pohlmannem za styl 
směr Bill Mitchell. Konstrukce měla několik 
inspirace. První z nich byl současný Jaguar E- 
Typu, z nichž jedna Bill Mitchell vlastnil a užíval si 
jízdy často. Mitchell také sponzoroval známý automobil 
jako "Mitchell Sting Ray" v roce 1959, protože Chevrolet ne 
již se účastnil závodu závodění. Toto vozidlo bylo 
Největší vliv na styl této generace, 
ačkoli to mělo žádný vrchol a nedala pryč, co 
kupé vypadat. Třetí inspirace byla Mako 
Žralok Mitchell chytil, zatímco hluboko-mořský rybolov. 
Výroba začala pro 1963 modelového roku a skončil v roce 
1967. Představujeme nové jméno, "Sting Ray", v roce 1963 model 
byl prvním rokem, za kupé Corvette a to představovalo 
výrazný zužující se zadní palubě (rys, který se objevil 
na 1971 "Boattail" Buick Riviera) s, 1963 
pouze, dělená zadní okno. Sting Ray uváděl skryté 
světlomety, non-funkční kapuce průduchy, a nezávislé 
zavěšení zadních kol. [3] Duntov nikdy rád děleným zadním 
okna, protože zablokování výhledu směrem dozadu, ale Mitchell 
Myslel, že je klíčovou součástí celé konstrukce. Maximální 
energie pro 1963 byl 360 koní (270 kW) a byl zvýšen na 375 
koní (280 kW) v roce 1964. Možnosti součástí elektronických 
zapalování, bezkontaktní magnetické impulsy spouštěné- 
Delcotronic nejprve nabídl na některých modelech Pontiac 1963 [4]. 
Na 1964 modelech dekorativní digestoře otvory byly odstraněny 
a Duntov dostal jeho cestu s děleným zadním okně změnil 
na celou šířku okna. 

 




1965 Corvette Sting Ray Coupe 
Čtyři-kolové kotoučové brzdy byly zavedeny v roce 1965, jak bylo 
"Velký blok" motor volbu, 396 cu v (6,49 L) V8. 
Boční výfuky byly také volitelná v roce 1965 a 
pokračoval přes 1967. Zavedení 425 koní 
(317 kW) 396 cu v (6,49 L), velký blok v roce 1965 špaldy 
začátek konce pro vstřikování paliva Rochester 
systém. 396 cu v (6,49 L), možnost cenu US 292,70 dolarů 
zatímco vstřikováním paliva 327 cu v (5,36 L) motor náklady 
US 538,00 dolarů. Jen málo lidí by mohlo ospravedlnit výdaje US 245,00 dolarů 
Více na 50 koní (37 kW) méně, a to iv případě, že FI automobilů nabízených 
volitelné větší brzdy není k dispozici carbureted 
modely. [3] S pouze 771-vstřikoval auta postaven v roce 
1965, Chevrolet ukončena možnost tyto 
roku. Chevrolet by přitvrdit v roce 1966 s 
zavedení ještě větší 427 cu v (7.00 L) Big 
Verze bloku, vytvářet co by bylo jedním z nejvíce 
sběratelskou Corvetty vůbec. Další možnosti k dispozici na 
C2 zahrnovaly Wonderbar auto-ladění AM rádio, AM-FM 
rádio (střední 1963), klimatizace (pozdní 1963), 
teleskopický volant (1965) a opěrky hlavy (1966). 


1967 Corvette Sting Ray Cabrio 
1967 byl posledním rokem na C2 generace. Je 
představoval restyled blatník otvory, méně výzdoba a 
první použití všech čtyř zadní světla v červeném, back-up 
lampy byly nyní obdélníková, centrálně umístěný. (All- 
čtyři červené zadní světlo léčba pokračovala v prvním C3 v 
1968 a vrátil se pouze na první C4 v roce 1984, 
pokračování na všechny Corvetty od roku). 1967 měl první 
L88 motor možnost, která byla oceněna na 430 koní (320 kW), 
ale neoficiální odhady místo skutečného výkonu při 560 
koní (420 kW) nebo více. [5] Jen dvacet takových motorů bylo 
instalované ve výrobním závodě. Od 1967 (do 1969), Holley 
trojnásobný dva-karburátor barelu, nebo Tri-Power, byl k dispozici 
na 427 L89 (US 368 dolar volby, v horní části nákladů na 
high-výkon 427) [6]. Přes tyto změny, 
prodej uklouzl více než 15%, na 22.940 (8504 kupé, mimo 
téměř 15%, a 14.436 kabrioletů, se téměř 19%). 
[7] 
Corvette hlavní inženýr Zora Arkus-Duntov přišel s 
odlehčené verzi C2 v roce 1962. Znepokojen 
Ford a co oni dělali s Shelby Cobra, GM 
plánovaných 100 Corvette Grand Sport, ale jen pět bylo 
postavený. Oni byli řízeni historická řidiči takový jako Roger 
Penske, AJ Foyt, Jim Hall, a Dick Guldstrand mezi 
jiní. Dnes vozy 001-005 ar všechny držené soukromými 
vlastníků, a patří mezi nejvyhledávanější a cenné 
Korvety někdy postavený. C3 byla původně zamýšlel 
být zaveden v roce 1967 modelového roku, ale kvalitní 
otázky zdržel jeho zavedení až do příštího roku. 
[Editovat] Třetí generace-C3 (1968-1982) 
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C3) 


1969 Corvette Stingray Cabrio 
Třetí generace Corvette, vzorovaný po Mako 
Shark II koncept vozu, byl představen pro 1968 modelového 
roku a trvala až do roku 1982. C3 kupé představoval první 
Použití T-top odnímatelné střešní panely a byly prodávány v 
rekordní počet přes změny v důsledku předpisy EPA a 
plynové krize roku 1970. To představilo názvů, které 
byly později oživil, jako LT-1, ZR-1, a sběratele 
Vydání. Corvette 25. výročí bylo oslavováno 
v roce 1978 s dva-tón Edition Silver a výročí 
Indy Pace Car replika vydání. Bylo to poprvé, kdy se 
Corvette byl používán jako Pace Car pro Indianapolis 
500. 
Motory a podvozkové díly byly většinou převedeny 
z C2, ale tělo a interiér byly nové. 350 
cu v (5.7 L) motor byl nahrazen 327 cu v (5,36 L) 
základní motor v roce 1969, ale výkon zůstal na 300 koní 
(224 kW). 1969 byl pouze rok C3 volitelně 
nabízejí buď továrně instalované boční výfuk, nebo 
all-hliník ZL1 427 cu v (7,00 L), speciální big- 
blok motoru byl vypsán na 430-hp (320 kW), ale byl 
hlášena k výrobě 560 koňských sil (420 kW) a pohonem 
ZL1 přes 1 / 4 míle v 10,89 sekundy [8]. 
Vzhledem k rozšířené výrobní série pro 1969 modelového roku 
vzhledem k dlouhé pracovní stávky, tržby klesly na 
1970 modelů 17.316 [9]. 1970 malý-blokovat moc vyvrcholila 
s volitelným vysoké kompresi, vysoce-túrovat LT-1 
který produkoval 370 koní (276 kW). 427 velký-blok byl 
rozšířené na 454 cu v (7,44 L) s 390 koní (291 kW) 
rating. ZR-1 speciální balíček byl k dispozici možnost 
na 1970 až 1972 modelových roků, a zahrnoval 
LT-1 motor v kombinaci se speciální závodní techniky. Pouze 
53 ZR-1 byl stavěn [10]. 427 cu v (7.00 L) big- 
blok byl zvětšen na 454 cu v (7,44 L). 


1973 Corvette Stingray Coupe 
V roce 1971, ubytovat pravidelné minimum-vedení paliva s nižšími 
anti-zaklepat vlastnosti, poměry komprese motoru byly 
snížena jež vyústilo v pokles výkonů. 
výkonu na 350 cu v (5.7 L) L48 základní motor 
snížil 300 do 270 koňských sil a volitelné 
speciální vysoce výkonný motor LT1 snížil z 370 na 
330 koňských sil. Velký-blok LS6 454 byl vyloučen z 
de-mužstva a dosáhla svého vrcholu moci 425 koní 
(317 kW). Pro 1972 modelového roku, GM se stěhoval do SAE 
Čistá měření, které mělo za následek další snížení, ale 
realističtější výkonem než předchozí SAE Hrubý 
standard. Ačkoli v roce 1972 modelu 350 cu v (5.7 L) 
koňská síla byla vlastně stejná jako pro 1971 
modelový rok, nižší čisté koňská síla čísla byla používána 
místo hrubá koňská síla. The L48 základní motor byl nyní 
ohodnocený u 200 koní (150 kW) a volitelný LT1 motor byl 
nyní s výkonem 270 koní (200 kW). 1974 modely měly poslední 
pravda, duální výfukový systém, který byl vynechán v roce 1975 
Modely se zavedením federálně mandátem 
katalyzátor a povinné používání no-vedení paliva. Jako 
V důsledku toho klesl výkon motoru se základním motorem ZQ3 
produkovat jen 165 koní (123 kW), volitelně L82 je 
výstup byl snížen na 205 koní (153 kW) a 454 big- 
blok motoru byl přerušen. Postupné zvyšování energie 
po roce 1975 vyvrcholila v roce 1980 model L82 je volitelné 
produkující 230 koní (172 kW). 
Styling změnil jemně přes generace do roku 1978 pro 
vozu 25. výročí. The Sting Ray štítku bylo 
nebyly použity v roce 1968 model, ale stále jen Chevrolet 
na Corvette Sting Ray jako, a 1969 (přes 1976) 
Modely používané "Stingray" jméno jako jedno slovo, bez 
prostoru. V roce 1970 byl aktualizovaný design těla, včetně 
blatník světlice, a interiéry byly rafinované, včetně 
přebudovaný míst. Vzhledem k nařízení vlády se 
1973 Corvette je chrom Přední nárazník byl změněn na 5 - 
míle-na-hodina (8 km / h) systém s uretanovou nárazníku 
kryt. Volitelné drát-Spoked kryty kol (vlevo) byl 
nabízeny pro poslední čas v roce 1973. 


1974 Corvette Stingray Coupe 
V roce 1974 5-míle-na-hodina (8 km / h) zadní nárazník systém 
s dvoudílný, zužující polyuretanu kryt nárazníku nahrazuje 
Kamm-ocas a chromované nárazníky ostří, a uzavřeno 
Nový design přední z předchozího roku. 1975 byl 
v loňském roce pro kabriolet, (který se nevrátil pro 
11 let) a Dave McLellan uspěl Zora Arkus-Duntov 
jako hlavní inženýr Corvette. [11] z roku 1976 modely 
laminátové podlahy byla nahrazena ocelovými panely na 
poskytovaly ochranu před katalyzátorem je vysoká 
provozní teploty a štítek Stingray byl 
klesl po roce 1976 končícím 13. let, kdy model jména 
Corvette, Sting Ray, a Stingray byly synonymem. 1977 
byla v loňském roce tunelového střechy ošetření s vertikálním 
zadní okno, byla použita, v sedadel navíc usně 
k dispozici bez dodatečných nákladů pro první čas. 
černá barva exteriéru se vrátil po šesti-roční nepřítomnost. 
[12] V roce 1978 představil model fastback skla vzadu 
okna a představoval nového interiéru a přístrojové desky. 
Corvette je 25. výročí bylo slaveno s Indy 
500 Pace Car limitované edici a stříbrné výročí 
model představovat stříbrné a šedé barvy dolní části těla. Všechny 
1979 modely představovaly v předchozím roce tempo auto 
interiéru a nabízí přední a zadní spoilery, jak 
volitelná výbava. V roce 1980, korveta obdržel 
integrovaný aerodynamický redesign, která vyústila v 
významné snížení táhnout. Po několika letech 
hmotnost se zvyšuje, 1980 Corvette byl zapalovač 
Inženýři zdobené tělo i podvozek hmotnosti. V polovině- 
1981 výroba přesunula od St Louis, Missouri 
Bowling Green, Kentucky, a několik dvou-tónu barvy 
možnosti byly nabídnuty. 1981 modely byly poslední dostupné 
s manuální převodovkou až do studny do roku 1984 
výroba běží. V roce 1982 palivo-napíchl motor se vrátil, 
a konečné C3 hold vydání sběratelů představoval 
exkluzivní, otevíratelné zadní okno poklop. 
[Editovat] Čtvrtá generace-C4 (1984-1996) 
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C4) 


1984 Corvette Coupe 
Čtvrtá generace Corvette byl první všichni-nová 
Corvette od roku 1963. Výroba měla začít v roce 1983 pro 
modelového roku, ale problémy s kvalitou a část zpoždění za následek 
pouze 44 1983 modelu prototypy vyrábějí, které byly 
nikdy prodán. Všechny z roku 1983 prototypy byly zničeny 
kromě jednoho s bílou vnější, střední modrý interiér, 
L83 350ci, 205HP V8, a 4-stupňovou automatickou převodovkou. 
Po rozsáhlém testování a úpravy byly dokončeny, 
to bylo zpočátku odešel jako displej posezení v 
obvodové stěny nad Bowling Green Montážní závod je 
zaměstnanec vchod. Později se tento jediný přežívající 1983 
Prototyp byl odstraněn, restaurována a je nyní na veřejnost 
displeji u Národní muzeum Corvette v Bowling Green, 
Kentucky. To je ještě ve vlastnictví GM. 
Pravidelné čtvrté generace výroba začala 3. ledna, 
1983 jako modelový rok 1984 a dodávky zákazníkům 
začala v březnu 1983. V roce 1984 model přenesené 350 
cu v (5.7 L), L83 "Crossfire", motor V8 od konečné 
1982 třetí generace modelu. Nové šasi rysy byly 
třmeny brzd hliníku a všichni-hliníkové zavěšení 
pro snížení hmotnosti a tuhosti. Nový jednoho kusu Targa 
Nahoru neměl centrum výztuže. Nový elektronický 
palubní deska s digitálním displeji z tekutých krystalů za 
tachometru a otáčkoměru byl standardní. Začátek v 
1985, 230 koní (170 kW) L98 motor s laděným port 
vstřikování paliva byl standardní motor. 


1986 Corvette Indy 500 Cabrio 
Pace Car Edition 
Září 1984 přes 1988 Corvetty nabídl Doug Nash 
navržený "4 +3" přenos - 4-stupňová manuální připojen k 
automatické rychloběhem na první tři kola. To bylo 
navrženy tak, aby pomohla splnit Corvette USA paliva 
norem. Od roku 1981, kdy byly naposledy nabídl, 
návrat manuální převodovky s Corvette byl 
velmi očekávané pro 1984, ale výroba byla zdržena 
až do září roku 1984, kdy třicet 1984 Corvetty byly 
vyrobené z nichž 12 bylo široce testovány na 
prokazující důvody a pak zničil, zatímco dalších 18 
byly drženy ve výrobním závodě a testovány na ulici 
asi 100 mil (160 km) před propuštěním 
k dodání v listopadu na zákazníky a pravidelné 
produkce začala. Přenos byl problematický a 
byl nahrazen moderním ZF 6-stupňovou manuální převodovkou ve 
1989. V roce 1986 2. Corvette Indy Pace Car byl 
propuštěn. To byl první kabriolet od Corvette 
1975. Centrum vysoké jízdní Signální světlo (CHMSL, třetina 
Centrum brzdové světlo) byla přidána v roce 1986 v souladu s 
federální zákon. Všechny 1986 kabrioletů měl Indy 500 znak 
namontované na konzoli dělat libovolné barvy auta rychlosti 
vydání. Barva aktuální rychlosti vozidla (používané v 
závod) byl žlutý. 
V roce 1987, B2K twin-turbo volby staly se dostupné od 
továrně. Callaway Corvette byla pravidelná 
Možnost výroby (RPO B2K). Možnost B2K koexistovaly 
1990 - 1991 se ZR-1 možností, které se pak 
nahradil jej. 
Brzy produkoval 345 koní B2Ks (257 kW) a 450 lb · ft (610 
N · m), [13] novějších verzích chlubil, 450 bhp (336 kW) a 613 
lb · ft (831 N · m) [14]. 
1988 viděl 35. výročí Edition. Každá z těchto 
představoval zvláštní odznak s identifikačním číslem 
namontovány vedle selektorem. Tyto Corvetty byly 
snadno identifikovat s jejich bílými exteriéru, kola a 
interiéru. 
V roce 1991, všechny Corvetty obdržel aktualizace k tělu, 
interiéru, a kol. Konvexní chovat fascia, že nastavení 
1990 ZR-1 na rozdíl od základního modelu byla nyní zařazena na 
L98 Corvetty, dělat styl drahý ZR-1 
ještě blíže, že základny automobilů. Nejviditelnější 
Zbývající rozdíl mezi základním a modely ZR-1 
Kromě širší zadní kola bylo umístění 
CHMSL (uprostřed vysoké brzdové světlo), který byl 
začleněny do nové zadní fascia používá na základně 
model, ale zůstal v horní části zadní-poklop na 
ZR-1 je. 


1992 Corvette ZR1 
Pro 1992 modelového roku, 300 koní (220 kW) motor LT1 
byl představen, což je nárůst o 50 koní (37 kW), nad 1991 je 
L98 motoru. Také nový pro rok 1992 byl Zrychlení skluzu 
Nařízení (ASR), formu kontroly trakce, který 
využil brzdy Corvette, jiskra retard a plyn 
close-dolů, aby se zabránilo nadměrnému zadní kolo a točit 
možná ztráta kontroly. Trakční kontrolní zařízení 
by mohl být odpojen pokud je to žádoucí. 
1993 viděl zvláštní 40. výročí vydání představovat 
pamětní rubínově červené barvy, odznaky a 40. výročí 
vyšívané opěradel. Corvette 1993 také se otiskoval 
zavedení Pasivní centrál na DO systém, 
první GM automobil k rysu to. Výroba ZR-1 skončil 
v roce 1995, po 6.939 aut byla postavená. 
Rok 1996 byl posledním rokem výroby C4, a představoval 
speciální modely a možnosti, včetně Grand Sport a 
Sběratel Edition, OBD II (On-Board Diagnostics), spusťte 
ploché pneumatiky, a LT4 motoru. 330 koní (246 kW) LT4 
V8 byl k dispozici pouze s manuální převodovkou, zatímco 
všech 300 koní (224 kW) LT1 Corvetty použít automatické 
přenosy. 
Chevrolet pustil Grand Sport (GS) verzi v roce 1996 
ke značce konec výroby C4 Corvette. 
Grand Sport moniker byl kývnutí na původní Grand Sport 
modelu vyrobeného v roce 1963. Celkem 1.000 Corvetty GS 
byly vyrobeny, 810, kupé a 190 kabrioletů jak. 
1996 GS přišla s high-výkon motoru V8 LT4, 
produkující 330 koní (246 kW) a 340 lb · ft (460 N · m). 
Grand Sport přišel jen v Admiral Blue s bílým pruhem 
dole uprostřed a černá kola a dva červené pruhy na 
přední levý podběh zní její charakteristický vzhled. 
[Editovat] Pátá generace-C5 (1997-2004) 
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C5) 


2003 Corvette Coupe 
Výroba Corvette C5 začal v roce 1997 a skončila 
z roku 2004 modelového roku. Chevrolet ojetých vozů, jako je 
Nissan 300ZX a Mazda RX-7 jako měřítka pro kvalitu a 
styling kvůli kritice C4 Corvette obdrželi při 
ve srovnání s japonskou soupeři [15]. C5 měl maximální rychlost 
na 181 mph (291 km / h) a byl souzen v automobilovém 
tisku bylo zlepšeno v téměř každé oblasti přes předchozí 
Corvette design díky výraznému zlepšení strukturálních 
tuhost a mnohem zaoblenější design. 


Corvette Z06 Hardtop Coupe 
Také představil s C5 byl GM je nový LS1 malý blok. 
Tato třetí generace-malý blok V8 byl zcela 
přepracován. Nyní všechny-hliník, to představuje distributor- 
méně zapalování a nový válec pořadí zapalování. To bylo 
původně dimenzovány na 345 koní (257 kW) a 350 lb · ft (470 
N m ·), ale byl zvýšen na 350 koní (260 kW) v roce 2001. 
nový motor v kombinaci s novým tělem a jeho nízká 0,29 
součinitel odporu vzduchu, vyústil v představení vozu, který byl 
schopen dosáhnout až 28 mpg na dálnici. 
Na první rok, C5 byl k dispozici pouze jako kupé, 
ačkoli nová platforma byla navržena od základu 
být kabriolet, který se vrátil v roce 1998, následovaný 
pevnou střechou-kupé (FRC) v roce 1999. Jeden pojem pro 
FRC byl pro to, aby se svlékl-dole model s 
možné V6 motor (přezdívaný jako in-house "Billy 
Bob "). V roce 2000 HZS plány položil základy pro 
návrat v roce 2001 Z06, možnost RPO jsme nebyli svědky od 
Zora má 1963 závod-ready Corvette [16]. 
Model Z06 nahradil model HZS jako nejvyšší 
výkon C5 Corvette. Místo toho, aby těžší dvojité- 
horní vačka motor jako ZR-1 na C4 generace, 
Z06 použité LS6, 385 koní (287 kW) z derivát 
LS1 standardní motor. Použití mnohem tužší pevnou střechou 
design dovolil Z06 bezprecedentní manipulace díky 
upgrade brzd a mnohem méně tělo flex. Ty 
vlastnosti, spolu s použitím exotických materiálů 
například titanové výfukové soustavy a uhlíkových vláken kapuce 
v roce 2004 modelového roku, vedlo k dalšímu snížení hmotnosti a 
proto zvýšení výkonu pro C5 Z06. LS6 byl 
povýšit na 405 koní (302 kW) na období 2002-2004. 
Přestože hodnocené Z06 výkonu, která se rovná 
C4 ZR-1, lepší tuhost, odpružení, brzdy, 
a snížení hmotnosti C5 vyrobené auto mnohem rychlejší 
než C4 ZR-1. 
[Editovat] Šestá generace-C6 (2005-dar) 
Hlavní článek: Chevrolet Corvette (C6) 


Corvette Coupe 
C6 Corvette udržel motorem vpředu - vzadu 
předání návrhu C5, ale prakticky všechny nové, 
včetně nové karoserie s odhalenými světlomety (pro 
Poprvé od roku 1962), větší prostor pro cestující, 
Nový motor 6.0 liter a přepracovaný geometrii zastavení. 
To má delší rozvor, ale celkově délky vozidla a 
šířka je menší než C5 s cílem získat širší odvolání 
na evropský trh. 6,0 L (370 cu v) LS2 V8 
produkoval 400 koní (300 kW) při 6000 ot / min a 424 lb · ft (575 
N · m) při 4400 ot / min, což je vozidlo 0-60 čas pod 
4,2 sekundy. 
Generace C6 se blíží zachování relativní 
dobrý paliva z C5, náležitý z části k jeho 
relativně nízký součinitel odporu vzduchu 0,28 a nízká pohotovostní hmotnost, 
dosažení 16/26 mpg (město / mimo město), vybavené 
automatické nebo manuální převodovky, stejně jako všechny manuální 
přenos Corvetty od roku 1989, je vybavena 
Počítačová podpora řadící Selection (CAGS) o snížení spotřeby paliva 
ekonomiky tím, že požaduje, aby řidiči posun od 1. stupeň 
přímo do 4. v low-speed/low-throttle podmínkách. 
Tato funkce pomáhá zabránit C6 s plynem ožrala daně, přičemž 
lepší spotřebu paliva [17]. 
Nový Z06 přišel jako 2006 modelu ve třetím čtvrtletí 
z roku 2005. Má 7,0 L verzi malý blok motoru 
codenamed LS7. Na 427,6 krychlových palců, Z06 byl 
Největší malý blok stále nabízena od General Motors. 
Protože bývalý použít Corvette ze 427 kubických palců- 
velkých bloků na konci 60. a začátku 70. let, je LS7 
Velikost byla zaokrouhlena na 427 in3. Oficiálně 
ověřený výstup je 505 koní (377 kW) a má 0-60 mph 
(97 km / h) čas 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost 198 mph 
(319 km / h). [Pochvalná zmínka potřebovala] 
Pro rok 2008 obdržel Corvette mírné osvěžení: nové 
LS3 motor vysídlení se zvýšil na 6,2 L (380 cu 
v), což v 430 koní (321 kW) a 424 lb · ft (575 
N · m) (436 koní (325 kW) a 428 lb · ft (580 N · m), pokud byly objednány 
s volitelným výkonem výfuku). 6-ti rychlostní 
manuální převodovkou má také lepší propojení a posun 
0-60 čas 4,0 sekundy, zatímco automatické nastaven 
pro rychlejší řazení dávat C6 automatické 0-60 čas 
4,3 sekundy, rychleji než kterákoli jiná výroba automatických 
Corvette. Interiér byl mírně aktualizován a nové 4LT 
kožený interiér-wrap balíček byl přidán. Kola byla 
také aktualizován na nový pět-paprsky [18]. 


Corvette kabriolet 


Corvette ZR1 
ZR1 byl oficiálně oznámen v roce prosince 2007 TISKOVÁ 
prohlášení General Motors, kde to bylo zjištěno, že 
jejich cíl 100 koní (75 kW) na 1 L (61 cu v) má 
bylo dosaženo novým "LS9" motor s Eaton- 
přeplňovaný 6,2-litrový motor produkuje potvrzeno 638 
koní (476 kW) a 604 lb · ft (819 N · m). Měla by mít 
samolepka cenu asi 105.000 dolarů v USA s normou 
interiéru nebo v USA 115.000 dolarů s kůží-zabalené interiéru. 
Motor je nejsilnější motor má být uveden do 
GM produkce sportovní vůz. [19] Nejvyšší rychlost je 205 mph (330 
km / h) [20]. 
V roce 2010 historický název Grand Sport se vrátil do 
Corvette lineup jako zcela novou modelovou řadu. Je 
kombinuje s širokým trupem ze Z06 se standardní C6 
hnacího ústrojí v kupé a kabriolet modely. 
zavěšení a brzd upgrady, Grand Sport nahrazuje 
Z51 možnost. Nový systém launch control byl 
zaveden pro všechny modely, které umožňuje více optimální 
spuštění. Grand Sport s manuální převodovkou a 
launch control je schopen 0-60 čas ve čtyřech sekundách. 
Spouštění v roce 2011 modelového roku, kupci z Corvette 
Z06 a ZR1 je nabídnuta možnost pomoci při 
budovat jejich motoru. Tituloval "Corvette motor Budovat 
Zkušenosti, "kupující může zaplatit 5.800 dolarů navíc být letecky převezen 
k Wixom, Michigan výkon Sestavit Center. 
Účastníci budou pomáhat pracovníci montážní linky stavět 
V8 motor, pak může převzít dodávku vozu na 
Národní muzeum Corvette v Bowling Green, Kentucky, v blízkosti 
Corvette konečné montáži bod [].