Jdi na obsah Jdi na menu
 


Dodge Charger

 

Dodge Charger 1969


Dodge Charger je sportovní kupé vyráběné americkou automobilkou Dodge v letech 1966 až 1978. Patří mezi nejtypičtější zástupce kategorie muscle cars.
V současné době se vyrábí stejnojmenný sedan, podle podvozkové platformy označovaný Dodge Charger (LX).

 


První model měl výrazně splývavou záď (tzv. fastback) a přední světlomety skryté za mřížkou chladiče. Vycházel z modelu Dodge Coronet. Nabízeny byly motory:
1966-1967

  • V8 318 cui (5,2 l, 230k,171,4 kW při 4400 otáčkách za minutu)
  • V8 383 cui (6,3 l, 335k, 242,7 kW při 4800 otáčkách za minutu)
  • V8 426 Hemi (7,0 l, 425k, 309,6 kW)
  • V8 440 cui (7,2 l, 375k)
  •  

1968-1970

Roku 1968 prošel Dodge Charger výraznou změnou exteriéru. Nový tvar karosérie, inspirovaný tvarem tehdejších stíhaček, byl nazýván „coke bottle“ (láhev od koly). Tento design byl velmi agresivní a dynamický. Byla uvedena verze R/T s motorem 440 Magnum v základní výbavě.

Verze pro rok 1969 se od té předchozí lišila pouze svislou příčkou v mřížce chladiče a širokými zadními světly, na rozdíl od čtveřice kulatých. Přibyly verze SE, 500 a Daytona.
Model pro další rok, 1970 se opět nevyznačoval výraznějšími změnami. Byla upravena mřížka chladiče, odstraněna dělicí příčka a přidán výrazný chromový lem. Úpravou prošla také zadní světla. Nabídka pohonných jednotek byla poprvé od roku 1967 obohacena, a to o 440 Six Pack (7,2 l, 390k). Zvláštností tohoto motoru byly tři dvoukomorové karburátory, z nichž dva se připojovaly až při požadavku maximálního výkonu.

 

 

1971-1974

Dodge Charger dostal nové tvary a menší rozměry. Současně byly z důvodu zpřísňujících se emisních limitů snižovány výkony motorů.

 

1975-1978

V letech 1975-1978 byl Dodge Charger téměř identickým vozem jako Chrysler Cordoba. Nešlo již o sportovní automobil.